Suomen jyrkin katu

  • Artikkelin kirjoittaja:

Keskiajalla perustettu Sillanmäen mukulakivikatu Vanhassa Porvoossa on yksi Suomen vanhimpia katuja. Se on toisellakin tapaa ennätyksellinen. Sillanmäki lienee nimittäin myös Suomen jyrkin katu. Historiallisten rakennusten väliin jäävän kadun kapeus ja…

Jatka lukemistaSuomen jyrkin katu

Välttämätön Saaristotie

  • Artikkelin kirjoittaja:

Porvoo on toteuttamassa Skaftkärrin kaupunginosaa keskustan kaakkoispuolelle. Alue on pyritty suunnittelemaan niin, että talot, palvelut, liikennejärjestelyt ja koko asuinympäristö toimivat mahdollisimman energiatehokkaasti. Alueen pinta-ala on noin 400 hehtaaria ja sinne…

Jatka lukemistaVälttämätön Saaristotie

Ei auta itku länsirannalla

  • Artikkelin kirjoittaja:

Korkein hallinto-oikeus on antanut päätöksensä Länsirannan cittari-kaavaa koskevassa asiassa ja hylännyt kaikki kaavaan liittyvät valitukset. Kaava on nyt siis lainvoimainen ja mahdollistaa kaupungin, rakennusyhtiö Hartelan ja Keskon suunnitelmat alueen kehittämiseksi.…

Jatka lukemistaEi auta itku länsirannalla

Kaupunkibulevardi ja liityntäpysäköinti

  • Artikkelin kirjoittaja:

Visio Porvoon läntisen sisääntuloväylän muuttamisesta kaupunkibulevardiksi puurivistöjen reunustamine puistokatuineen kuulostaa kieltämättä varsin houkuttelevalta (Itäväylä 25.4.2018). Otan myös ilolla vastaan ajatukset kaupungin tavoitteista kohti joukkoliikenteen tukemista ja sitä kautta ilmastonmuutoksen torjuntaan…

Jatka lukemistaKaupunkibulevardi ja liityntäpysäköinti

Lisää siltoja?

  • Artikkelin kirjoittaja:

Julkisuudessa on taas noussut esiin Porvoon siltakysymys eli tarvitaanko joen yli lisää siltoja? Moninaisia sijainteja on ehdotettu ja niitä on perusteltu milloin milläkin argumentilla puolesta ja vastaan. Kuva: Mika Varpio,…

Jatka lukemistaLisää siltoja?

Sisällön loppu

Ei enää lisää sivuja ladattavaksi